Naposledy aktualizováno 11.9.2020
Nedá se to přehlédnout! Fotbalová Slavia v roli inspirace pro české automobilové a motocyklové návrháře a výrobce…
Proto přinášíme první a (zatím) poslední příklad.

1899 : „Výborná prezentace českého národa na poli sportovním“ uvedli oba slavní Václavové Laurin a Klement jako důvod, proč dali vůbec prvnímu českému typu funkčního motocyklu jméno „Slavia“. A připomínali reference a ohlas zápasu Slavie s Oxfordem. V témže roce vyrobili u nich ve společnosti dva typy: „A“ a chvíli po něm i „B“. Právě typ „B“ se vydal z Paříže do Vídně (a přes Alpy!) a vzbudil uznalou pozornost kontinentu. V análech je uvedeno, že motocykl trasu zdolal průměrnou rychlostí 40 kilometrů za hodinu. Dnes je tato Slavia nepřehlédnutelným „muzeálním kouskem“.

2020 : Jen koronavirus opozdil představování nového připravovaného modelu z projekčních kanceláří a dílen koncernu Škoda Auto. Znovu nese jméno Slavia. A zase jsme inspirací! V záhlaví přípravné dokumentace jest uvedeno: „mistr ligy, špičková česká značka“.

Přikládáme našim příznivcům k posouzení oba typy – historický i současný. A klademe shakespearovskou otázku : Jak se vám líbí?
Vladimír Zápotocký
Buďte první! Přidejte komentář